Καλώς ήρθατε στον Iστότοπο της Ελληνικής Κοινότητας των Δασολόγων
Συχνές ερωτήσεις λειτουργίας του Ιστοτόπου
Στο παρόν θέμα περιγράφονται οι οδηγίες για τις βασικές λειτουργίες του ιστοτόπου της Ελληνικής Κοινότητας των Δασολόγων, έτσι ώστε να διευκολύνεται η πλοήγησή σας σε αυτόν, φροντίζοντας παράλληλα την εύρυθμη λειτουργία του και διευκολύνοντας το έργο των συντονιστών-διαχειριστών.
2. Ποιοι κανόνες διέπουν την χρήση του ιστοτόπου
3. Πως λειτουργεί τα Άρθρα & Απόψεις (Forum)
6. Πως γίνεται η μετατροπή greeklish σε Ελληνικά
7. Ανέβασμα φωτογραφιών στον ιστότοπο
8. Πως μπορείτε να βοηθήσετε στην εξέλιξη και πρόοδο του Ιστoτόπoυ;
9. Πως εισάγεται κάποιο attachment σε μήνυμά;
10. Πως εισάγεται το εικονίδιο στο προφίλ
11. Γιατί δεν μπορεί να γίνει σύνδεση;
12. Γιατί πρέπει να γίνει εγγραφή;
13. Γιατί γίνετια αυτόματη αποσύνδεση;
14.Πώς γίνεται η απόκρυψη (μη συμπερίληψη) του ονόματός στη λίστα των συνδεδεμένων μελών;
15. Τι γίνεται αν κάποιος χάσει τον κωδικό του;
16. Πώς αλλάζουν οι ρυθμίσεις;
17. Πώς μπορεί να γίνει αναρτήση ένα θέματος στο Forum;
18. Πώς μπορείτε να γίνει επεξεργαστία ή διαγράφή ένός δημοσιεύματος;
19. Πώς μπορεί να τεθεί υπογραφή σε μία δημοσίευση;
20. Γιατί κάποιος χρήστης έχει πάρει προειδοποίηση;
21. Πώς μπορεί να αναφέρθούν δημοσιεύσεις σε έναν συντονιστή;
22. Γιατί μία δημοσίευση πρέπει να εγκριθεί;
25. Αν δεν μπορεί να στείλει κάποιος προσωπικά μηνύματα
26. Αν παίρνει κάποιος ανεπιθύμητα μηνύματα
27. Αν έχει λάβει ένα μήνυμα spam ή ένα προσβλητικό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο από κάποιο μέλος
Κατά την εγγραφή σας, θα λάβετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση που δηλώσατε, ένα μήνυμα που περιέχει τον σύνδεσμο ενεργοποίησης. Επιλέγοντάς τον, ο λογαριασμός σας θα καταστεί ενεργός ώστε να μπορείτε να δημοσιεύετε τα μηνύματά σας και να κατεβάσετε αρχεία από τις Λήψεις (Downloads), να έχετε πρόσβαση στο τμήμα των Άρθρων και Απόψεων (Forum), στο Ελεύθερο Λογισμικό και τη Βιβλιοθήκη. Όσον αφορά το τμήμα της Μάθησης από απόσταση υπάρχει ειδική εγγραφή. Τέλος οι τηλε-συνομιλίες και τηλεδιασκέψεις αφορούν μόνο τους Διαχειριστές του Ιστότοπου.
2. ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ
Αφού ενεργοποιήσατε το λογαριασμό σας και πριν κάνετε οτιδήποτε άλλο κάντε τον κόπο και ξοδέψτε λίγο από τον χρόνο σας για να διαβάσετε προσεχτικά τους "Όρους χρήσης".
Αφού ενημερωθείτε θα γνωρίζεται τη φυσιογνωμία του ιστοτόπου και τις υποχρεώσεις σας, έτσι ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα ούτε σε εσάς ούτε στους Διαχειριστές του Ιστοτόπου.
3. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ & ΑΠΟΨΕΩΝ (Forum)
Το Forum είναι ένας τόπος συνάθροισης ιδεών, απόψεων και ανθρώπων με κοινά ενδιαφέροντα και έτσι θέλουμε να το διατηρήσουμε. Υπάρχουν σημαντικές πληροφορίες για τις υποχρεώσεις των χρηστών και θα τις βρείτε στους: "Όρους Χρήσης Συμμετοχής".
Τα όποια παράπονά σας, τις ενστάσεις σας καθώς και προτάσεις για την βελτίωση του Forum μπορείτε να τις εκφράσετε ελεύθερα. Όταν αφορούν συγκεκριμένες δημοσιεύσεις ή μέλη ακόμα και εμάς τους ίδιους τους (ελπίζουμε βέβαια να μην έχει κανείς παράπονο από κανέναν), δεν έχετε παρά να διαβάσετε το θέμα Αναφορά παραπόνων - δημοσιεύσεων, λόγω παράβασης των Κανόνων Συμμετοχής και να δράσετε ανάλογα. Για θέματα που δεν κατατάσσονται σε καμιά θεματική κατηγορία η Κουβέντα είναι ο κατάλληλος χώρος.
Επισημαίνουμε πως ερωτήσεις σχετικές με θέματα και ζητήματα Δασολόγων δεν απαντώνται από τους Διαχειριστές/Συντονιστές μέσω e-mail ή π.μ. (προσωπικών μηνυμάτων) αλλά με ερωτήσεις στο Forum.
Για να μάθετε πως θα ανεβάσετε ή θα κατεβάσετε αρχεία από τις "Λήψεις” (Downloads) διαβάστε το αντίστοιχο θέμα .
Αν δεν μπορείτε να κατεβάσετε αρχεία επειδή δεν έχετε επαρκή δικαιώματα, ελέγξτε αν κάνατε το βήμα που αφορά την Ενεργοποίηση Λογαριασμού.
Πριν ανοίξετε ένα νέο θέμα για να ρωτήσετε κάτι ή να θέσετε ένα θέμα προς συζήτηση χρησιμοποιείστε την "Αναζήτηση". Πολύ πιθανόν το ερώτημά σας να έχει ήδη απαντηθεί οπότε θα βρείτε πολύ γρηγορότερα αυτό που ψάχνετε. Αν βρείτε ένα παραπλήσιο θέμα συνεχίστε εκεί με τα δικά σας ερωτήματα, τις δικές σας απόψεις.
Για να βρείτε λοιπόν εύκολα και γρήγορα το θέμα που μόλις δημοσιεύσατε, κάντε χρήση της λειτουργίας "Αναζήτηση". Περισσότερα για το πώς γίνεται θα βρείτε στο θέμα Πώς κάνουμε αναζήτηση. Επίσης μπορείτε μέσα από το προφίλ σας και την καρτέλα στατιστικά να βρείτε τα θέματα που έχετε δημοσιεύσει. Αν και πάλι δεν τα καταφέρατε στείλτε προσωπικό μήνυμα σε κάποιον Συντονιστή (mod).
6. ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ GREEKLISH ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Αν δεν μπορείτε χωρίς τα greeklish, που απαγορεύονται στον ιστότοπο και θέλετε να στείλετε ένα κείμενο, συνδεθείτε στην ακόλουθη διεύθυνση http://users.softlab.ece.ntua.gr/~roussop/greeklish.htm για να μετατρέψετε τα greeklish σε ελληνικά.
Υπάρχει ειδικό Τμήμα όπου μπορείτε να εισαγάγετε εικόνες και φωτογραφίες από τις περιοχές, τις μελέτες σας και γενικά τοπία που ενδιαφέρουν τα μέλη της Κοινότητας των Δασολόγων.
Η ενεργή συμμετοχή όλων είναι απαραίτητη για να κρατηθεί ο Ιστότοπος ζωντανός και οι συζητήσεις να καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα των ενδιαφερόντων μας, ώστε να τον νιώθουμε σαν το διαδικτυακό μας σπίτι. Προκειμένου να γίνει το τελευταίο χρειάζεται, πέρα από την τήρηση των παραπάνω κανονισμών, τα μέλη του προσπαθούν να βοηθούν από μόνα τους στην πρόοδο του ..
1. Βοηθώντας τα νέα μέλη του
2. Κάνοντας προτάσεις για την αναβάθμιση του Forum
3. Φροντίζοντας να γράφουν σαφή και ουσιώδη μηνύματα, ώστε να γίνονται άμεσα κατανοητά από τους αναγνώστες. Ο τίτλος κάθε μηνύματος πρέπει να είναι κατατοπιστικός και σχετικός με το περιεχόμενό του.
4. Δημοσιεύοντας τα μηνύματα στις κατάλληλες κατηγορίες.
5. Έχοντας χιούμορ!
6. Σεβόμενοι τους συντονιστές και τις υποδείξεις τους.
9. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ ΣΤΑ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ
1. Πατάτε το κουμπί Attachments που βρίσκεται κάτω από πεδίο κειμένου
2. Ανοίγει νέο παράθυρο
3. Πατάτε Browse και επιλέγετε το επισυναπτόμενο αρχείο (attachment) από τον υπολογιστή σας.
4. Πατάτε "Επισύναψη" και περιμένετε μέχρι το αρχείο να εμφανιστεί στη δεξιά στήλη
5. Βάζετε αν θέλετε και άλλα attachments μέχρι 150ΚΒ συνολικά
6. Πατάτε ΟΚ και το παράθυρο των επισυναπτομένων (attachments) κλείνει.
7. Τα επισυναπτόμενα (attachments) έχουν μείνει στη μνήμη και αφού γράψετε το κείμενό σας και πατήσετε το αποστολή και αυτά θα εμφανιστούν.
10. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΙΚΟΝΙΔΙΟΥ ΣΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΣΑΣ
Κάθε εγγεγραμμένο μέλος μπορεί να επιλέξει το δικό του Προσωπικό Εικονίδιο (Τα Προσωπικά Εικονίδια ονομάζονται και Avatars) μέσω του Προφίλ του.
11. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΣΥΝΔΕΘΕΙΤΕ
Υπάρχουν πολλοί και διάφοροι λόγοι που αυτό μπορεί να συμβεί. Καταρχήν, σιγουρευτείτε ότι το όνομα μέλους και ο κωδικός είναι σωστά. Αν είναι, επικοινωνήστε με τον Διαχειριστή για να σιγουρευτείτε ότι δεν έχετε αποκλειστεί από τον ιστότοπο. Είναι επίσης πιθανό ο Διαχειριστής να αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα στις ρυθμίσεις, και να χρειάζεται να το διορθώσει.
12. ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΓΓΡΑΦΗ
Αν εγγραφείτε θα έχετε πρόσβαση σε πρόσθετες υπηρεσίες που δεν είναι διαθέσιμες σε επισκέπτες, όπως δημοσίευση θεμάτων και απαντήσεων, χρήση διαδικτυακών προγραμμάτων, προσωπικά μηνύματα, αποστολή και λήψη μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από και προς άλλους χρήστες, ένταξη σε ομάδα μελών, παρακολούθηση μαθημάτων, κλπ. Παίρνει μόνο μερικά λεπτά για την εγγραφή σας οπότε σας συμβουλεύουμε να το κάνετε.
13. ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΣΥΝΔΕΕΣΤΕ ΑΥΤΟΜΑΤΑ
Εάν δεν έχετε επιλέξει το κουτάκι Να γίνεται η σύνδεση αυτόματα σε κάθε μου επίσκεψη κατά τη σύνδεσή σας, θα παραμένετε συνδεδεμένος μόνο για προκαθορισμένο χρονικό διάστημα. Αυτή η ρύθμιση αποτρέπει την κατάχρηση του λογαριασμού σας από κάποιον άλλο. Για να παραμείνετε συνδεδεμένος, επιλέξτε το κουτάκι που υπάρχει στην οθόνη σύνδεσης. Δεν το συνιστούμε αν χρησιμοποιείτε κοινόχρηστο υπολογιστή, π.χ. βιβλιοθήκη, internet cafe, υπολογιστής πανεπιστημιακού εργαστηρίου, κλπ. Αν δεν μπορείτε να δείτε αυτό το κουτάκι, σημαίνει ότι ο Διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει αυτό το χαρακτηριστικό.
14. ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΕ Η ΑΠΟΚΡΥΨΗ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΣΑΣ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΩΝ ΜΕΛΩΝ
Αυτό γίνεται από το μενού Προφίλ, στην καρτέλα "Επιλογές", θα βρείτε την επιλογή Απόκρυψη των στοιχείων μου κατά την διάρκεια της σύνδεσης. Ενεργοποιήστε αυτή την επιλογή με Ναι και το όνομά σας θα είναι ορατό μόνο από τους Διαχειριστές, τους Συντονιστές και εσάς. Θα υπολογίζεστε ως μη ορατό μέλος.
15. ΤΙ ΓΙΝΕΤΕ ΑΝ ΧΑΣΕΤΕ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΟ ΣΑΣ
Μην πανικοβάλλεστε! Εφόσον ο κωδικός σας δεν μπορεί να ανασυρθεί από την βάση δεδομένων μας, μπορεί εύκολα να δοθεί νέος κωδικός. Για να ξεκινήσει η διαδικασία αυτή πηγαίνετε στη σελίδα σύνδεσης και κάντε κλικ στην επιλογή Ξεχάσατε τον κωδικό σας. Ακολουθήστε τις οδηγίες και θα μπορείτε να συνδεθείτε πάλι σύντομα.
16. ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΑΣ
Αν είστε εγγεγραμμένο μέλος, όλες οι ρυθμίσεις σας αποθηκεύονται σε βάση δεδομένων. Για να τις αλλάξετε επιλέξτε το Προφίλ (υπάρχει στο πάνω μέρος των περισσότερων σελίδων αν και μπορεί σε κάποιες να μην εμφανίζεται). Η επιλογή αυτή θα σας επιτρέψει να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας.
17. ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΤΕ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ
Είναι πολύ εύκολο, απλά πατήστε το σχετικό εικονίδιο στην οθόνη των Θεματικών Ενοτήτων. Μπορεί να χρειαστεί να εγγραφείτε ως μέλος πριν μπορέσετε να στείλετε ένα μήνυμα. Οι δυνατότητες τις οποίες έχετε στην αποστολή των μηνυμάτων εμφανίζονται στο κάτω τμήμα της οθόνης.
18. ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΕΙΤΕ Ἠ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΨΕΤΕ ΕΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ
Μπορείτε να επεξεργασθείτε ή να διαγράψετε μόνο τα δικά σας μηνύματα, εκτός και εάν είσθε διαχειριστής ή συντονιστής. Μπορείτε να επεξεργαστείτε ένα δημοσίευμα αν πατήσετε στο κουμπί επεξεργασίας στο σχετικό δημοσίευμα, συχνά μόνο για περιορισμένο χρόνο αφότου έγινε η δημοσίευση. Αν κάποιος έχει ήδη απαντήσει στο δημοσίευμα, θα εμφανιστεί μια σειρά στο κάτω μέρος του δημοσιεύματος που θα λέει πόσες φορές επεξεργάστηκε μαζί με την ημερομηνία της τελευταίας επεξεργασίας. Αυτό εμφανίζεται μόνο όταν κάποιος έχει απαντήσει, δεν εμφανίζεται αν ένας συντονιστής ή διαχειριστής επεξεργάστηκαν την δημοσίευση, ωστόσο μπορούν να αφήσουν ένα μικρό μήνυμα που να λέει τους λόγους που το επεξεργάστηκαν. Να σημειωθεί ότι τα απλά μέλη δεν μπορούν να σβήσουν όλες τις δημοσιεύσεις από τη στιγμή που έχει αναρτηθεί απάντηση στο δημοσίευμα.
19. ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΘΕΣΕΤΕ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΑΣ ΣΕ ΜΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
Για να βάλετε υπογραφή σε μια δημοσίευση πρέπει πρώτα να δημιουργήσετε μια στο προφίλ σας. Όταν γίνει αυτό, μπορείτε να επιλέξετε το "Προσθήκη υπογραφής" στη φόρμα της δημοσίευσης για να προσθέσετε την υπογραφή σας. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε μια υπογραφή ως προεπιλογή αν επιλέξετε το κατάλληλο κουμπί στο προφίλ σας. Αν το κάνετε, μπορείτε να μην βάλετε υπογραφή σε κάποια δημοσιεύματα αν αφαιρέσετε την επιλογή Προσθήκη υπογραφής στη φόρμα δημοσίευσης.
20. ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΤΕ ΠΑΡΕΙ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ
Ο διαχειριστής έχει τους κανόνες στην σελίδα του. Αν έχετε παραβεί κάποιο κανόναν, τότε ίσως να πήρατε προειδοποίηση. Σημειώστε ότι αυτό είναι απόφαση του διαχειριστή, και το phpBB Group δεν έχει να κάνει με αυτό. Επικοινωνήστε με τον διαχειριστή αν δεν είστε σίγουροι γιατί πήρατε προειδοποίηση.
21. ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΕΝΑΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ
Αν ο διαχειριστής του συστήματος έχει ενεργοποιήσει αυτή την επιλογή, θα δείτε ένα κουμπί αναφοράς στην πάνω μεριά του δημοσιεύματος που θέλετε να αναφέρετε. Κάνοντας κλικ θα καθοδηγηθείτε για τις απαιτούμενες ενέργειες για την αναφορά.
22. ΓΙΑΤΙ Η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΑΣ ΑΠΑΙΤΕΙ ΤΗΝ ΛΗΨΗ ΕΓΓΚΡΙΣΗΣ
Ο διαχειριστής του συστήματος μπορεί να έχει αποφασίσει ότι τα δημοσιεύματα του θέματος που θέλετε να απαντήσετε πρέπει πρώτα να ελέγχονται. Είναι επίσης πιθανό ο διαχειριστής να σας έχει βάλει σε ομάδα των οποίων τα δημοσιεύματα πρέπει να ελέγχονται πριν δημοσιευτούν. Επικοινωνήστε με τον διαχειριστή του συστήματος για περισσότερες πληροφορίες.
Οι Διαχειριστές είναι μέλη με τον μεγαλύτερο βαθμό ελέγχου σε όλο το σύστημα. Μπορούν να ελέγχουν όλες τις λειτουργίες του συστήματος, συμπεριλαμβανομένου και των ειδικών αδειών, τον αποκλεισμό μελών, την δημιουργία ομάδων ή συντονιστών, κλπ., εξαρτάται από τον δημιουργό του συστήματος και τι δυνατότητες έχει δώσει στους άλλους διαχειριστές. Έχουν επίσης πλήρη δυνατότητα συντονιστών σε όλες τις Συζητήσεις.
Οι Συντονιστές είναι μέλη (ή ομάδες μελών) που συντονίζουν τις ενέργειες των Forum κρατώντας τo καθαρό. Έχουν τη δυνατότητα να επεξεργάζονται ή να σβήνουν δημοσιεύσεις και να τις κλειδώνουν, ξεκλειδώνουν, μετακινούν, να σβήνουν ή να διαχωρίζουν Θεματικές Ενότητες στα Forums που επιβλέπουν. Γενικά, οι συντονιστές υπάρχουν για να αποτρέπουν τους χρήστες να βγαίνουν εκτός θέματος ή να δημοσιεύουν ακατάλληλο ή προσβλητικό υλικό.
25. ΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΣΤΕΙΛΕΤΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΜΥΝΗΜΑΤΑ
Υπάρχουν τρεις λόγοι για αυτό, δεν είστε εγγεγραμμένος και/ή συνδεδεμένος, ο διαχειριστής έχει απενεργοποιήσει αυτή τη λειτουργία σε όλο το σύστημα, ή ο διαχειριστής δεν επιτρέπει να στείλετε εσείς μήνυμα. Επικοινωνήστε με έναν διαχειριστή για περισσότερες πληροφορίες.
26. ΑΝ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ
Μπορείτε να μπλοκάρετε ένα μέλος από το να σας στέλνει προσωπικά μηνύματα χρησιμοποιώντας τους κανόνες μηνυμάτων στον Πίνακα Ελέγχου Μέλους. Αν παίρνετε ανεπιθύμητα μηνύματα από έναν συγκεκριμένο μέλος, ειδοποιήστε έναν διαχειριστή, έχει την δυνατότητα να αποτρέψει κάτι τέτοιο.
27. ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΛΑΒΕΙ ΜΗΝΥΜΑ SPAM Ή ΕΝΑ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟ ΜΕΛΟΣ
Λυπούμαστε που ακούμε κάτι τέτοιο. Η φόρμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου έχει φίλτρα για να κρατούνται τα ίχνη μελών που κάνουν κάτι τέτοιο, γι’αυτό στείλτε ένα ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στο διαχειριστή με πλήρες αντίγραφο του μηνύματος. Είναι σημαντικό να υπάρχουν οι επικεφαλίδες που περιέχουν τα στοιχεία του μέλους. Ο διαχειριστής μπορεί να κάνει κάτι.